دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1403 - 10:16
در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای؛

باقری: ایران از حق ذاتی و مشروع خود در پاسخ قاطع نخواهد گذشت

باقری: ایران از حق ذاتی و مشروع خود در پاسخ قاطع نخواهد گذشت
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه گفت: این اقدام تروریستی خلاف حقوق بین‌الملل و مغایر با اصول منشور سازمان ملل است و امنیت و ثبات منطقه‌ای را با مخاطرات جدی روبه‌رو خواهد ساخت و ایران از حق ذاتی و مشروع خود  در پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده در قبال این جنایت آشکار قطعا نخواهد گذشت.
کد خبر : 925300

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری، سرپرست وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در واکنش به ترور شهید هنیه اظهارکرد: رژیم  صهیونیستی با نقض جدی تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران، شخصیت برجستۀ جهان اسلام و مجاهد خستگی‌ناپذیر مقاومت فلسطین آقای هنیه را به شهادت رساند. 

وی افزود: این اقدام تروریستی خلاف حقوق بین‌الملل و مغایر با اصول منشور سازمان ملل است و امنیت و ثبات منطقه‌ای را با مخاطرات جدی روبه‌رو خواهد ساخت و ایران از حق ذاتی و مشروع خود  در پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده در قبال این جنایت آشکار قطعا نخواهد گذشت.

باقری تأکید کرد: ضروری است نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل و نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به ترور رهبر برجستۀ مقاومت فلسطین و نقض امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران برگزار گردد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان همچنین گفت: لازم است تمامی کشورهای منطقه این جنایت شنیع را محکوم نموده و اقداماتی قاطع در خصوص مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اتخاذ نمایند.

هاکان فیدان ضمن تسلیت شهادت هنیه به جهان اسلام گفت: از ابتکار مشروع و دیپلماتیک ایران برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی حمایت کامل می‌نماییم و ترکیه نیز در شهادت این رهبر برجسته مقاومت  فلسطین عزادار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته